Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Shutter Island

onsdag den 30. september 2009
Som jeg har skrevet andre steder på det store, store internet glæder jeg mig som et lille barn til Shutter Island



For kort tid siden var jeg så på biblioteket. Afleverede Peter Pedal på raketfart og andet tung litteratur, og der var dem.

Shutter Island af Dennis Lehane!

Jeg ved at jeg ikke burde men, men jeg kunne ikke lade være. Og at have læst bogen har på ingen måde formindsket mine forventninger til filmen. Jo, jo "jeg ved hvem morderen er" som man siger.
Men bogen har kæmpe potentiale som film, og traileren giver et tydeligt billede af at Martin Scorsese har brugt bogen til at lave sin egen film og ikke bare filmatiseret bogen.

Efter den skuffende The Departed (Ja, jeg vil s#!@e på 4 oskars. Det var bare en genindspilning af Infernal Affairs, som til gengæld var super, super god!) bliver det rart at se noget originalt Scorsese igen.

Genindspilninger af kinesiske mesterværk - ellers tak.

Psykologisk thriller om menneskets voldelige natur og vores evne til at ødelægge livet for os selv og hinanden - jo tak, og hellere nu end imorgen!

Bonus info: Dennis Lehane var også forfatteren til den oskarvindende Mystic River

0 kommentarer to Shutter Island:

Send en kommentar