Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Sneflokke kommer vrimlende...

mandag den 14. december 2009

Glædelig, glædelig mandag morgen.
Jeg har haft en helt igennem fantastisk weekend med besøg af familien og gamle venner, børnekoncert med Alberte (som min søn insisterede på hed Luna), "Jul på havnen" (en Roskilde ting), Luciadag med lussekatter, jeg har set hele tre meget forskellige men fantastiske film og gud hjælpe mig om ikke sneen i dette øjeblik falder tyk og hvid over folkeparken, som jeg har udsigt over fra mit nye og færdigrenoverede kotor!

Sååååååååå som Big Gay Al så ofte eksklamerer med sin kærlige og let lespende stemme: "I'm Super!"

Weekendes ubestridt bedste film var den indiske instruktør Tarsem's The Fall.
En film instruktøren der også lavede videoen til REM's Loosing my religion har lavet i samarbejde med Spike Joneze (Where the wild things are, Bieng John Malkovich) og David Fincher (Fight Clun, Se7en).

Det tog over 4 år at indspille filmen og den blev optaget i over 18 lande (hvilket selvfølgeligt ikke er særligt CO2 venligt, men alligevel...), den vandt Krystal bjørnen i Berlin og Tarsem påstår at der på intet tidspunkt i filmen er brugt diditale special effects - hvilket virker fuldstændigt sygt når man ser den.
Det er en af de få film, hvor hvert eneste billede på filmrullen kan forstøres op og hænges på væggen uden at historien og skuespillet lider under det.

Den bedste film jeg har set i 1000 år - its that simple.

0 kommentarer to Sneflokke kommer vrimlende...:

Send en kommentar